Onkel Grävling.

Alla inlägg under augusti 2008

Av Onkel Grävling - 9 augusti 2008 15:29

nu har vi äntligen slängt all skit, konstigt nog har det blivit 2 nya säckar, på nåt mystiskt vis... annars börjar vi få i ordning i sovrummet. nya gardiner och nystädat. jag planterade om bananplantan, hoppas den tar sej. den får iaf mycket sol i sovrumsfönstret.

vi åkte in till systemet förrut, köpte några tetror vin. skönt att smutta lite vin när man har semester, får se till att det inte blir nån vana bara.

passade på att köpa en flaska absolut också, pride flaskan. dricker inte så mycket sprit, men jag tyckte flaskan var snygg.

Av Onkel Grävling - 9 augusti 2008 02:02

blev en lite sen filmkväll, vi hyrde ping-pongkingen och into the vild. riktigt bra filmer, båda två. annars lyckas vi alltid hyra skit, kul att vi lyckas nån gång med filmvalet.

apropå inget... snäll flickvän man har som hänger ut en så där... det var inte jag.

Av Onkel Grävling - 8 augusti 2008 19:53

stor rensning. i morgon blir det soptippen, 6-7 sopsäckar blev det. tror det var i maj vi var där senast och är det lika mycket skit igen.

vi misstänker att nån katt har pissat på balkongen, det är ju mysigt.

skitdjur...

Av Onkel Grävling - 8 augusti 2008 13:18

stackars lillemor. pga att han har så lång päls så fastnar det en massa skit, imorse var hans röv helt diarreig(?). för en gångs skull var han ganska duktig när vi badade honom, inga klösmärken, inga bett. nu lär man ju vara paranoid i en vecka, lyfta upp svansen och kolla hela tiden.

på tal om skit... elräkningen dök upp igen, känns som den kommer varje månad. 1500 kr!! vad i helvete! dags att byta elbolag.

Av Onkel Grävling - 7 augusti 2008 21:52

jag tror madde börjar få över mej på sin sida. kanske inte är så kul att bo i det här "kvarteret" med mistlurar, helgalkisar, skitungar och fans svåger.

vill man bara hålla sej på sin kant är man onormal.

Av Onkel Grävling - 7 augusti 2008 17:26

vi var till birsta idag. kollade på bebiskläder och det är så mycket jag inte förstår. varför i fan behöver 6 månaders bebisar jeans? träningskläder? sneakers? kläder med fickor? jag är i fel bransch... det är ju inte billigt heller. fast det är klart, så länge det finns folk som tycker att "ohh, vilken söt tröja! bara 250kr... den kommer lille filemon kunna ha i en vecka, innan han växer ur den. ohh, så värt det är.." kalla mej snåljävel, men jag kommer aldrig fatta det där..

fast det är klart... lite hycklare är jag. innan vi åkte hem från birsta hade jag köpt en ballkong och hamster-hängmatta till göte, min lilla bebis.

fan vad korkade djurägare är.

Av Onkel Grävling - 6 augusti 2008 20:01

ännu mindre sugen att börja jobba igen nu. danskan som praktiserade ringde och småpratade nyss, verkar mest skit. hon praktiserade bara 1 vecka pga strul med boendet. som det lät på henne så jobbade tommy själv nu, svårt att tro men vem fan vet? problemet med min chef är att han räknar praktikanter som anställda, vilket man inte får. instället för att ta in vikarier så litar han till praktikanter. iofs är det väl snart inga som vill jobba där... jag måste börja söka nytt jobb på allvar.

Presentation

Omröstning

du som läser min blogg, vem är du?
 släkting.
 bekant.
 känner inte dej.
 hemlig beundrare.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards