Onkel Grävling.

Alla inlägg under maj 2009

Av Onkel Grävling - 31 maj 2009 20:38

skulle egentligen ha varit på fotboll idag, men jag är glad att jag missade den. giffarna spelade 0-0 mot trollhättan av alla lag... fan vad dåligt..

Av Onkel Grävling - 31 maj 2009 20:30

skön dag och riktigt varmt. vi var till maddes farmor och farfar idag, madde skulle klippa hans hår. det blev snyggt, som min frisyr ungefär och det är ju inte fel.

sen tog vi med sessan till norra berget och hade en liten utflykt. borde åka dit oftare. fast det blev nog lite jobbigt för sessan med värmen.

sen åkte vi tillbaka till nacksta för morsdags middag hos maddes mamma. vi fick fylld fläskfile med stekt potatis, gott som fan. till efterätt åt vi maddes jordgubb/rabarber/marängpaj. blev riktigt god, fast det var första gången vi gjorde den.

nu är vi hemma, mätta och sega. soffan väntar.

Av Onkel Grävling - 30 maj 2009 21:13

hurra, har vunnit en bakform på kombilotteriet. längesen jag gjorde sockerkaka, kanske blir oftare nu.

Av Onkel Grävling - 30 maj 2009 21:08

lång dag. spelade som sagt minigolf, jag vann. hade ni trott nåt annat?

nu ikväll har vi varit hos ylva och håkan och grillat. det var gott och jag blev jävligt mätt, även om ylva hela tiden sa att det inte blev bra.

sally bara växer och hon blir mer och mer lik gry. gry var ganska lugn, vi gjorde pärlplattor och hoppade studsmatta.

blev bjudna till sallys dop nu i juli. känns som det inte var längesen gry döptes, men tiden går ju alltid så fort.

Av Onkel Grävling - 30 maj 2009 11:13

fullt upp hela dan. snart ska vi iväg och spela putt-putt golf med ida, se hur det går. förra året spelade vi bara en gång och det gick inte bra. tappade humöret lite...

Av Onkel Grävling - 29 maj 2009 23:26

pratade med ylva förrut, har inte gjort det sen i påskas. blir rätt mycket att ta igen. vi ska åka ut imorgon och grilla, ska bli trevligt. får vi se om gry är busig och om sally har växt.

Av Onkel Grävling - 29 maj 2009 18:34

äntligen helg! ska bli skönt att vara ledig. madde är på väg hem nu, hon har varit hos ida. blir grymt slö av den här värmen, ska sätta mej och slappa på balkongen ett tag och försöka få lite färg.

Av Onkel Grävling - 28 maj 2009 20:51

grymt skönt väder det har varit idag, tydligen ska det vara så här hela helgen. ska försöka vara ute så mycket jag kan. både jag och madde är ledig i helgen, så vi får försöka hitta på nåt kul.

Presentation

Omröstning

du som läser min blogg, vem är du?
 släkting.
 bekant.
 känner inte dej.
 hemlig beundrare.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards