Onkel Grävling.

Alla inlägg under januari 2010

Av Onkel Grävling - 31 januari 2010 22:26

lugn dag, orkar inte med så mycket när man är förkyld. vi har mest legat på soffan. försökte lära majsan att spela hockey på play station, det gick väl sådär...

ylva ringde iaf förrut, hon och emma hade varit hos åsa idag. det verkade som hon var lite bättre nu och det känns ju skönt.

Av Onkel Grävling - 30 januari 2010 20:54

brynäs gjorde en stark insats trots att dom förlorade. färjestad ledde med 4-1 inför den sista perioden, men brynäs kämpade ikapp till 4-3.

vissa matcher känns förlorade på förhand och färjestad borta är just en sån.

Av Onkel Grävling - 30 januari 2010 19:21

efter 90 minuter hade spurs 3 poäng borta mot birmingham. men som så många gånger förr tappade vi på övertid.. 1-1 blev det och det ställde till monicas och mitt stryktips. iofs blev det 10 rätt, hela 11kr.... 

Av Onkel Grävling - 30 januari 2010 19:14

äntligen har vi varit och handlat mat. har haft en tom kyl i nästan en vecka nu. madde har varit sjuk och jag har jobbat sent, så då blir det som det blir...

nina har varit här nyss, vi har spelat spel. det är lite svårt med vissa spel då det bara är jag och madde, blir mest bara kort då..

Av Onkel Grävling - 29 januari 2010 21:22

lång dag, jobbade 12 timmar för andra dan i rad. inte van det efter alla korta dagar man jobbat den senaste tiden. inte blev det bättre av att jag fick veta att åsa ligger på intensiven, tror det är bättre nu, vi ska försöka åka dit imorgon. men man blir ju fan så orolig. svårt att tänka på nåt annat.

Av Onkel Grävling - 28 januari 2010 21:56

ha ha! finns det några matcher jag verkligen vill att brynäs ska vinna, så är det dom mot timrå. den här säsongen har det gått bra och ikväll blev det ännu en vinst, 4-1. kanske man slipper hockeysnack ett tag på jobbet...

Av Onkel Grävling - 28 januari 2010 21:50

tog dubbelt så lång tid att gå till jobbet i morse. det går en stig genom skogen, som går till jobbet, men nu när det snöar så jäkla mycket försvinner den nästan helt. så jag tänkte att om ingen går där fast det är djupsnö, så kommer man inte kunna gå där förren till våren. så jag pulsade iväg i morse, som nåt barn från jävla frostmofjället. var helt slut när jag kom till jobbet, inte bra att locka fram hjärtattacker i min ålder... lite dumt att jag jobbade sent idag, för när jag skulle hem var stigen helt översnöad igen...

nya tag i morgon...

Av Onkel Grävling - 27 januari 2010 20:28

snö, snö och snö... tråkigt, men inte så mycket man kan göra åt det.

känner mej ganska hängig, tror jag börjar bli sjuk igen. madde ligger och hostar och snörvlar, så det är väl bara en tidsfråga innan jag också ligger och snorar...

grattis grattis till sally som fyller 1 år idag! farbror morbror kommer snart och hälsar på.  

Presentation

Omröstning

du som läser min blogg, vem är du?
 släkting.
 bekant.
 känner inte dej.
 hemlig beundrare.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards