Onkel Grävling.

Alla inlägg under oktober 2011

Av Onkel Grävling - 31 oktober 2011 22:21

tråkig och seg dag på jobbet, känner mej knappt som en kock längre. får stå i kassan hela dagarna, inte världens roligaste jobb. men jag får ju lära mej att vara lite trevlig mot folk, kan ju inte skada...

nyss ätit paj som madde har gjort, gott! hon vet att jag inte är så förtjust i äppelpaj, så hon gjorde en med persikor åt mej, snäll som hon är. ska passa på att umgås extra mycket med henne imorgon, för sen kommer vi inte att ses på en hel vecka... hon åker till skåne på onsdag och innan hon hinner hem så har jag hunnit åka till finland. får se hur det går.

Av Onkel Grävling - 30 oktober 2011 19:52

nyss kommit hem. var hos svärmor på en slags avskedsmiddag för therese, som snart ska bli skåning. det var trevligt, men just nu ligger jag bara på sängen och pustar ut. är så grymt mätt, att jag inte orkar röra mej. blir nog sovdags snart, orkar inte vara uppe.


tottenham-qpr 3-1. kul för mej, trist för monica..

Av Onkel Grävling - 29 oktober 2011 23:31

väldigt udda dag. vi var uppe hela natten, var pigg efter tuppluren på kvällen. klockan sju på morgonen åkte vi till 7/11 och köpte kaffe och macka, sen åkte vi på city gross och storhandlade, åtta på morgonen...

efter det åkte vi iaf hem och sov några timmar, känner mej lagom trött just nu..


brynäs krossade aik med 4-0 på bortaplan, inte illa.

yr.

Av Onkel Grävling - 28 oktober 2011 23:14

kom hem vid halv 6, la mej på sängen och stängde ögonlocken. jävlar vad förvirrad jag var när jag vaknade 2 timmar senare. var helt övertygad om att jag försovit mej och var sen till jobbet, riktigt skönt att det är helg.

inte så mycket inplanerat i helgen, ska ut och handla lite imorgon, annars vet jag inte.

Av Onkel Grävling - 27 oktober 2011 21:18

sjukt hängig trött och grinig jag har varit idag, måste vara endorfin-baksmälla... som vanligt efter innebandyn är man helt utmattad, fast på ett skönt sätt. man mår bra och känner sej på ovanligt bra humör, dagen efter är det helt tvärtom.. egentligen borde man inte vistas bland folk dagen efter, man är som ett tjernobyl-åskmoln.

kanske borde motionera mera, eller också inte alls..


brynäs förlorade stort mot frölunda på bortaplan. inte så mycket att säga om det, ingen lätt match.

Av Onkel Grävling - 26 oktober 2011 23:12

helt slut. spelade innebandy för första gången på bra länge. tog ut mej totalt, krampkänning i båda benen. tror jag tar en sovmorgon, om jag nånsin vaknar igen. annars kändes det bra att röra på sej igen. gamlingarna pratar mest om nästa innebandy fest, kan bli ganska livat.

sova nuuuuuuuuu......

Av Onkel Grävling - 25 oktober 2011 21:56

mår rätt bra just nu. viktigaste matcherna är dom mot timrå, vinner vi har man skryt-rätt hela dan och om man förlorar är det bara att stänga öronen.. lyckligtvis händer det inte så ofta. 6-5 efter straffar blev det och det känns som vi skänkte bort en poäng till timrå, så snällt.

Av Onkel Grävling - 25 oktober 2011 20:14

jag och monica fick en försmak av julen idag. efter jobbet var vi på julmatsmässa.. tyvärr hade vi precis ätit lunch, så man hade inte lust att provsmaka så mycket. men det var rätt kul iaf.

dollarstore öppnade i stan idag. jag, madde och therese var dit för en stund sen, jävulskt mycket folk! handlade nästan inget, lite kattgodis bara. madde däremot lär väl bo där framöver, tror hon älskar dollarstore.

Presentation

Omröstning

du som läser min blogg, vem är du?
 släkting.
 bekant.
 känner inte dej.
 hemlig beundrare.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards