Onkel Grävling.

Alla inlägg under december 2012

Av Onkel Grävling - 30 december 2012 19:43

Ännu en dag som hemmaman. Snart är det väldiga tvättberget borta och snön bortskottad. Synd att madde inte tjänar mer, då kunde jag vara hemma på heltid och påta omkring...
Äntligen en brynäsvinst. Stabila 3-1 hemma mot luleå.

Av Onkel Grävling - 30 december 2012 02:36

skön ledig vecka. blivit några besök hos veterinären dock, nudie har nått problem med magen. i 3-4 dar har hon spytt och skitit blod. trodde först att hon hade ätit nåt olämpligt (som vanligt...) men inget sånt syntes på röntgen. hon har iaf fått medicin, så vi får väl se om hon mår bättre i morgon.

Av Onkel Grävling - 25 december 2012 00:56

En intensiv helg. Fredag jobbade jag så klart sent. Väl hemma umgicks vi med emma och my, hade inte träffat my på ett år.
På lördagen åkte vi ut på birsta och handlade dom sista julklapparna. På kvällen åt vi på olearys med my, grymt gott.
På söndagen åkte vi ut till sörberge och umgicks med hela familjen. Det var trevligt, förutom en hel del psykbryt och nerver utanpå.. 15 års helvete gjorde sej påminnt..
Idag julafton började vi med maddes lilla tradition, julgröt och mupparnas julsaga. Efter det blev det ett blixtbesök hos maddes farmor och farfar och sen julfirande hos svärmor.
En kväll full med god mat, julklappar och sällskapsspel. Så nu är man lagom trött och mätt.

Av Onkel Grävling - 16 december 2012 20:15

tjock äcklig tösnö... räcker så.


trevligt besök på kvällen iaf. svärmor och therese var här och fikade, fick tom några presenter. precis som hanukkah, presenter fler dar i sträck, inte dumt.

Av Onkel Grävling - 15 december 2012 21:23

slut som artist.... 65 timmarsvecka. ont i ryggen och trött, inte bättre av all snöskottning. det har snöat precis hela jävla dagen. hoppas på lång sovmorgon. men just nu njuter jag av skön lördagkväll, längtar till jul-ledigt.

Av Onkel Grävling - 12 december 2012 22:45

Vet att jag är dålig på att uppdatera, men varje dag är den andra lik. Riktigt jävla förkyld just nu, jobbar galet mycket och skottar en hel del snö.
Behöver lite ledighet, nu!

Av Onkel Grävling - 7 december 2012 22:18

Hela denna veckan har det varit jobba sent och skotta snö. Ikväll orkade jag inte skotta, får göra det imorgon.
Fick mitt nya bankomat-kort idag, bra jobbat nordea! Nu kan man börja spendera igen.

Av Onkel Grävling - 5 december 2012 22:20

Ny snygg design, allt fixat av min skickliga fru. :)

Presentation

Omröstning

du som läser min blogg, vem är du?
 släkting.
 bekant.
 känner inte dej.
 hemlig beundrare.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards