Onkel Grävling.

Alla inlägg under augusti 2008

Av Onkel Grävling - 21 augusti 2008 17:29

en dag till helg, skönt. therese ska flytta till bredsand, alldeles i närheten av oss. kul, jag gillar therese. skönt att få en vettig granne. madde har spanat in en fyra här i bredsand till oss, vem vet? fundera på saken kan man ju.

Av Onkel Grävling - 20 augusti 2008 19:04

har börjat få lite höstkänningar, ganska skönt. jag gillar hösten. har passat på att fylla min mp3 med skön höst-depp. belle and sebastian, morrisey, ulf sturesson och the smiths. perfekt soundtrack när man knatar runt i klar kall luft och sparkar löv omkring sej.

Av Onkel Grävling - 20 augusti 2008 18:57

pissdag på jobbet, orkar inte bry mej. löning på måndag och fan, den är mer välkommet än nånsin. får käka makaroner veckan ut...

det som är skönt med att börja jobba igen, är att man värderar helgerna mer. koooom heeeelg!

Av Onkel Grävling - 19 augusti 2008 22:39

brynäs spelade sin andra träningsmatch ikväll mot finska kalpa. brynäs vann med 5-3 och ingen är gladare än jag över att kunna erkänna att jag har fel. nyförvärven imponerade och även om det bara är en försäsongsmatch, så lovar det ju ändå gott.

på torsdag är det nästa match, hat-objekt #1, timrå dead snigels står för motståndet. vill gärna se en brynäs vinst där.

Av Onkel Grävling - 19 augusti 2008 20:16

lugn kväll. madde har rensat kantareller och jag har gjort makaroni-låda.

pratade med mamma förut, allt lugnt förutom att pappa hade haft känning. skit diabetes, glad att jag har klarat mej från det.

mamma har skaffat katt, det var på tiden. bra sällskap för henne, även om hundarna verkar ha fått spel när katten kom. dom lugnar väl ner sej.

ska bli kul att se den iaf.

Av Onkel Grävling - 18 augusti 2008 17:33

första arbetsdan avklarad och jag överlevde. lite missflyt i morse, hade kollat upp när bussen gick, fick den nya tidtabellen i fredags. det var bara det att den inte börjar gälla förren nästa måndag... en kvart försenad första dan, bra jobbat...

skit samma, det var ganska lugnt men tråkigt idag.

Av Onkel Grävling - 17 augusti 2008 23:28

jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte jobba i morgon!

Av Onkel Grävling - 17 augusti 2008 16:14

så var det bara en dag kvar av semester 08. jag är så fruktansvärt INTE sugen på att börja jobba igen, iaf inte på mitt jobb. jag vet att jag har beklagat mej 1000 gånger om just det på den här bloggen och jag vet att jag måste göra nåt åt saken.

jag vet...

Presentation

Omröstning

du som läser min blogg, vem är du?
 släkting.
 bekant.
 känner inte dej.
 hemlig beundrare.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards