Onkel Grävling.

Alla inlägg under maj 2008

Av Onkel Grävling - 31 maj 2008 22:03

ringde ylva förrut, har inte pratat med henne på en månad. allt verkar bra med henne, på torsdag åker hon, håkan och gry till bulgarien. bad henne kolla om hon hittar nån berbatov tröja åt mej. borde inte vara så svårt, bulgariens bästa fotbollsspelare dom senaste åren. när hon var i tjeckien köpte hon en nedved tröja åt mej, mycket snygg.

vi pratade lite om allt möjligt, bla om emma... hon har börjat umgås mycket med åsa, vilket är bra. kul för åsa med lite sällskap. kan inte låta bli att vara lite bitter. 1 år har hon tjurat. på ylva låter det som hon inte alls är sur och anledningen till att hon inte har hälsat på är att hon inte har haft tid... jag har fan inte gjort henne ett skit, förrutom att alltid ställa upp, låna ut pengar och att alltid låta henne förfoga över min lägenhet och dator. och jag har försökt att hålla kontakten och vara trevlig när vi råkar stöta på varandra.

slå en signal, skicka ett mail eller varför inte bara komma över nån eftermiddag. du är så varmt välkommen.

Av Onkel Grävling - 31 maj 2008 20:17

sista chansen att rösta på årets katt. fina priser i potten. just nu leder morris, men hans chanser att vinna kan idag ha minskats. 7 gånger lyckades han rymma medans vi höll på att lasta.

styyyygg kisse...

Av Onkel Grävling - 31 maj 2008 20:04

gick ju inte jätte bra att hjälpa grannen. datorn var inställd på franska, inte mitt språk direkt. sen var det nåt med digitalboxen. höll på ett bra tag och till sist ringde jag com hems kundtjänst. visade sej att hon inte ens hade nåt abonnemang... så nää, jag kunde inte hjälpa till.

pga detta höll vi på att komma försent till tippen, dom stängde 11.30!? udda tid... när vi äntligen fått slänga all skit kändes det som en befrielse.

efter det lastade vi tv-möbeln och skänken och körde upp dom till maddes pappa. stannade där och fikade lite i solen, skönt.

det roliga tog inte slut där, nä istället åkte jag på att hjälpa nina och daniel att flyttstäda... inte min favorit grej direkt, men det gick ganska lugnt. efter det åkte hela högen in till bommen och käkade, det var väl ok.

sen fick vi äntligen tid att fixa i ordning hemma. det tog ett tag, men nu är det fanimej klart och min kropp är mör som en schnitzel.

vila!


Av Onkel Grävling - 31 maj 2008 10:22

fan, vi har varit vakna sen 8. just nu väntar vi på maddes pappa, har sagt det förrut men fan vad skönt det ska bli att få i ordning här. madde håller på att hjälpa tjejen ovanpå. hon har skaffat dator som hon behöver hjälp med. skit... nu kommer hon och vill ha hjälp av mej, skit dålig på sånt..

oh well..

Av Onkel Grävling - 30 maj 2008 19:23

ha ha! helg, fan så skönt. förra helgen jobbade jag ju, så det här blir en skön helg. i morgon ska vi köra sopor, äntligen. ska bli kul att se om det ligger några glömda skatter under sopberget i lill-rummet.

Av Onkel Grävling - 29 maj 2008 19:42

Din Aspie poäng : 123 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 96 av 200
Du verkar ha både Aspie och neurotypiska drag.

jaha? säger mej inte så mycket, men my sa att hon hade nästan lika.

kanske går i släkten ändå..

Av Onkel Grävling - 29 maj 2008 19:08

har pratat med my på msn. vi pratade om allt möjligt, bla. varför vi syskon är så störda. hon trodde att vi har aspbergers. jag har dålig koll på alla olika störningar och syndrom och frågade hur man är när man har det.

 "typ autism, fast utan superhjältekraft, svårt att för sociala grejer och tolka andra." ha ha! typiskt my... fast visst fan känner jag igen mej. hon har länkat ett test, ska göra det och se hur illa det är..

Av Onkel Grävling - 29 maj 2008 18:00

blev ingen tur till soptippen idag, det blir på lördag istället. iofs ser det ut som en soptipp här så...

blir inget nät på balkongen. strulade till sej och nu får vi tänka ut en reservplan. skit också.. visste att det var för bra för att vara sant..

Presentation

Omröstning

du som läser min blogg, vem är du?
 släkting.
 bekant.
 känner inte dej.
 hemlig beundrare.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards