Onkel Grävling.

Alla inlägg under april 2009

Av Onkel Grävling - 30 april 2009 22:32

tillbaka från sista april firandet. vi var som sagt hos maddes pappa och grillade hamburgare, galet gott. skönt att sitta vid en brasa, det var kallare ute än jag trodde. sen gick vi till majbrasan, där gick vi tipspromenad och köpte lotter. vi vann en telefon. kul som fan, synd bara att vi inte har nån hemtelefon... har ingen lust med det heller.

sessan är rätt kul ändå. vid majbrasan fick hon hälsa på en hane, rolle hette han. båda hundarna nosade, hoppade och viftade på svansarna. sen efter 2 minuter ledsnade sessan och satte sej. helt ointresserad, vände bort huvudet och kollade inte ens på den stackars kåta lilla hunden.

inte lätt att vara hane.

Av Onkel Grävling - 30 april 2009 16:46

de är då fan att det alltid ska bli sent dagen innan helg. skit samma, jag är hemma nu. ska bara duscha och sen ska vi till maddes pappa och grilla.

ska verkligen vila ut i helgen. slippa praktikanter, fan vad skönt.

det måste vara bevis på att nån är sinnes-sjuk, när dom tycker att boxer-robert är kul.

Av Onkel Grävling - 29 april 2009 20:55

skit gif.. jag visste det, förlust med 2-4. träligt att hämta igen ett 2-0 underläge, bara för att sedan släppa in 2 till.

skit samma, ny match snart.

Av Onkel Grävling - 29 april 2009 19:32

ensam hemma, ganska lugnt. har dammsugit och småstädat lite. lyssnar på gif-matchen på radio nu, men dom spelar uselt... kanske ska kolla på hockeyn istället, kan ju vara kul.


Av Onkel Grävling - 28 april 2009 20:28

idag fick vi bort tvättmaskinen. den har bara stått i badrummet och tagit plats. maddes mamma var här och hämtade den idag och som alla par gör när dom får lite plats över, åkte vi på ikea. vi köpte hyllan molger, passar perfekt. skönt att ha lite mer förvaringsplatser.

dagens skit: missade glassbilen igen... känns som den är en myt. man hör melodin komma närmare, men man får aldrig syn på den. ska sätta upp vägbommar.


Av Onkel Grävling - 28 april 2009 16:31

äntligen tecken på liv. när jag går till jobbet går jag på en stig genom skogen. i vintras hade det snöat en morgon och på väg till jobbet såg jag rävspår hela vägen framför mej. skulle vara kul att få se en räv tyckte jag och varje morgon har jag kollat in i skogen, för att få se en skymt av en räv.

glöm det, en sketen ekorre är allt jag har sett. tills i morse. då fick jag syn på ett rådjur, bara 10 meter ifrån mej. den stog och glodde på mej tills jag började gå igen, då sprang den rätt in i skogen.

fina djur och kul att få se dom mitt i stan(nästan..). väntar fortfarande på räven dock.

Av Onkel Grävling - 27 april 2009 22:40

tack gud, eller nån att det är kortvecka. vi fick en ny praktikant idag och jag tror att det blir 3 långa veckor framöver...

mot sängen.

Av Onkel Grävling - 26 april 2009 19:06

kanske är giffarna bättre än jag trott. idag slog man ut kalmar ur svenska cupen med 1-0. kalmar som vann sm guld i fjol, har varit riktigt usla hitills i år. kanske var det rätt tidpunkt för giffarna att möta dom.

Presentation

Omröstning

du som läser min blogg, vem är du?
 släkting.
 bekant.
 känner inte dej.
 hemlig beundrare.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards