Onkel Grävling.

Alla inlägg under maj 2010

Av Onkel Grävling - 30 maj 2010 23:00

lång helg. igår hände inte så mycket, följde med emma och stefan på loppis. det var inte så bra, men jag köpte en fin mössa iaf, bra till vinterns skidåkning.

jag och madde hann åka en sväng till birsta oxå, köpte några böcker.

idag åkte vi in till stan och bowlade med emma, åsa, mamma och pappa. ja, jag vann.. käkade på big boy, det var längesen sist.

nu ikväll har jag och emma sprungit, det gick väl sådär.. vi hade bra fart och humör tills vi kom fram till sidsjön, sen tog spåret slut och vi var vilse i skogen..

hamnade vid nån jävla träd plantering långt åt helvete och det dröjde ett bra tag innan vi kom upp på södra berget. väl där var vi så trötta och less, så vi bestämde oss för att ta slalom backen ner. det var dumt... knäna lär verka rätt bra imorgon.


nu är vi ett djur mindre ett tag, sessan har åkt på kollo tills på fredag. blir nog lite tomt, men för katterna blir det skönt.


nu blir det dusch och säng.

Av Onkel Grävling - 26 maj 2010 22:43

trött och slut... ute och joggade ikväll med emma och stefan. ganska jobbigt, men man orkar mer för varje gång. borde gå och sova, i morgon blir det lugnt på jobbet, men på fredag kan det bli hur länge som helst. har iaf blivit förvarnad om det...

Av Onkel Grävling - 22 maj 2010 21:18

trodde inte att det skulle bli av, men idag var jag och emma ute och joggade. vi tänkte bara springa ett varv i elljsspåret, men några dåliga vägval av mej gjorde att vi hamnade på södra berget. samma sak på väg hem, sprang lite vilse.. måste ha sprungit långt över en halvmil idag och ändå känner jag mej rätt fräsch i kroppen, får se hur man mår i morgon.. förhoppningsvis blir det här till en vana, så till veckan blir det dags igen.

nu ikväll följde jag med emma till stefan och kollade på film. såg wolfman, vilken skitfilm...

Av Onkel Grävling - 19 maj 2010 22:05

ont i skallen... den här kvällen har gått fort, inte gjort så mycket. mest ägnat mej åt husdjuren, dom kan behöva lite mer uppmärksamhet.

en trist sak är att min favvis hund cleo är jättedålig. kan ju alltid hoppas på att hon blir bättre, men det verkar som att det inte är långt kvar... inget bra djurår hitills.

Av Onkel Grävling - 18 maj 2010 22:42

har handlat kattmat idag. galet vad light mat kostar, kommer att vara ruinerad snart.. men vad gör man inte för dom små liven?

pratade med emma nyss, nu är det spikat. vi har pratat länge om att börja motionera och nu bestämde vi att vi ska springa. på lördag ska vi ut i spåret och jag känner mej jävligt laddad, kul att man äntligen kommer iväg och gör nåt, istället för att bara prata om att göra saker. får se hur ont man har på söndag..

Av Onkel Grävling - 15 maj 2010 23:48

lång dag, vi var på soptippen med ett lass. fan så skönt att bli av med gammal skit, skulle kunna åka en gång i veckan.

efter det har vi varit hos maddes farmor och farfar. glömde att giffarna spelade, maddes farfar var där iaf och dom vann med hela 5-2. vi käkade pizza och glass sen, grymt mätt fortfarande.

jäkligt trött just nu, ska försöka vara lite romantisk ändå.

Av Onkel Grävling - 13 maj 2010 21:22

har passat på att umgås lite med mina systrar idag, på min mitt-i-veckan lediga dag. hälast på både emma och åsa och pratat med my i telefon. bra att emma är lite tekniskt lagd, hon fixade nya spel till mitt ds! dessutom fick jag låna en massa mythbusters avsitt, mycket tacksam.

ska lägga mej tidigt ikväll, så man orkar jobba i morgon...

Av Onkel Grävling - 11 maj 2010 21:00

¨glömmer bort mej hela tiden... iofs har det inte hänt så mycket. i helgen köpte vi en soffa och det blev ju bra även om den är rosa... inte mycket som visar att det bor en kille i lägenheten längre, träningsbänken är väl undantaget sa jag fördomsfullt..

chefen sa förra veckan att på fredag har vi stängt, eftersom det är en klämdag. så blev det ju inte, för nu har han ändrat sej. mesigt att vara ledig torsdag, jobba fredag och sen helg som vanligt. skit samma, imorgon blir det ju som en fredag och säkert sent, som det brukar bli...

positiv jag måste låta... och inte blev det bättre när man satte sej framför tvn och kollade gifmatchen. 0-0 och så jävla dåligt spel, jag är inte så förvånad längre över att det inte kommer nån publik på matcherna...

Presentation

Omröstning

du som läser min blogg, vem är du?
 släkting.
 bekant.
 känner inte dej.
 hemlig beundrare.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards