Onkel Grävling.

Alla inlägg under juni 2009

Av Onkel Grävling - 30 juni 2009 20:03

lång dag, har varit ute i sörberge och hälsat på. fikade med ylva, gry och sally. allt var bra med dom.

sen åkte vi in till timrå. madde har köpt jeppe grindar till bilen, så hon fick dom installerade. köpte en furminator borste idag. borstade festis nyss och den är jävligt bra, halva katten försvann nästan.

Av Onkel Grävling - 29 juni 2009 23:24

har lyckats se 2 fin-fina filmer idag. lars and the real girl, skitbra och fin film. sen om du gillade napoleon dynamite, måste du kolla på shark vs eagle. en av dom roligaste filmer jag sett i år, spring och hyr.

Av Onkel Grävling - 29 juni 2009 19:37

har ni saknat mej? klart ni har... tillbaka efter en helg i naggen. vi har inte gjort nånting och det har varit så jävla skönt. eller lite har vi iaf gjort, badat och solat. jag brukar egentligen vara en riktig badkruka, fryser jämt. men nu har jag badat hela helgen, svårt att låta bli när det är sånt kanonväder, galet varmt i vattnet.

kul att ha med hundarna också, saknar sumo litegrann. mer fart på honom än sessan, så jag har äntligen fått nån att spela fotboll med.

väl tillbaka i stan har vi varit iväg och handlat. maddes mobil har gått sönder, så nu har hon köpt en ny. hon är så lycklig över att ha fått tag på en rosa telefon, tror faktiskt att det var färgen som var det viktigaste. tror hon skulle köpa giraff-skit, bara den var rosa.

ja ja, så länge hon är glad så är jag det också.

Av Onkel Grävling - 26 juni 2009 16:24

äntligen!!!!! semester. fan vad skönt det ska bli. försov mej i morse, så jag har varit helt mosig hela dan. nu ska vi bara åka och handla, sen åker vi till naggen. hare gott! kommer iaf jag att ha..

Av Onkel Grävling - 25 juni 2009 19:25

riktigt varmt. skönt att sitta på balkongen och ha det gott, så länge man orkar. en dag kvar på jobbet, ber till gudarna att den går fort.

imorgon får jag äntligen träffa madde igen, har inte setts sen tisdag morgon. ska bli kul att träffa hundarna också. har blivit lite new foundland frälst, den perfekta hunden för mej. tycker att dom är lite som katter, äter, sover och lufsar runt lite. dom är bra att gå ut och gå med också, behöver inget koppel och smiter aldrig. inte riktigt van med det efter pappas alla jakthundar. jättekul att gå ut med en sån i koppel, axeln är dragen ur led på 5 sekunder.



Av Onkel Grävling - 24 juni 2009 20:21

ganska lugnt idag, men jag känner mej ändå seg. tror att jag omedvetet redan har gått på semester, men jag ska försöka vara på alerten dom 2 dar jag har kvar att jobba.

äckligt skönt väder, så jag ska gå och sätta mej på balkongen och läsa lite.

Av Onkel Grävling - 23 juni 2009 19:22

blev en riktigt lång dag. det var nån invigning på ortviken och vi levererade maten. blev lite stressigt ett tag, buffe för 250 pers tar ett tag. jobbigast att diska allt bara.

madde har lämnat mej ett tag för att fira semester på egen hand. hon är ute på björkön den här veckan, så vi träffas inte förren på fredag. då åker vi direkt upp på naggen, sessan och sumo får följa med. har inte träffat sumo än, men madde skickade ett kort idag, där sumo och sessan sitter brevid varandra. herre jävvlar vilken stor hund! sessan ser ut som en hundvalp i jämförelse. ska bli kul dock.

Presentation

Omröstning

du som läser min blogg, vem är du?
 släkting.
 bekant.
 känner inte dej.
 hemlig beundrare.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards