Onkel Grävling.

Alla inlägg under september 2011

Av Onkel Grävling - 30 september 2011 23:22

skönt med helg!! jag, madde och therese var på fotboll ikväll, giffarna mot ängelholm. borde ha varit jämnare med tanke på att det var tvåan och trean som möttes. så blev det inte, giffarna körde över dom, hela 6-0 blev det. alltid kul med mycket mål.

i morgon ska jag försöka sova ut.

Av Onkel Grävling - 29 september 2011 21:12

åkte in till stan efter jobbet för att fylla på snusförådet. träffade emma och åsa. vi käkade och handlade lite, äntligen köpt ny vinterjacka. emma och pål följde med hem och fikade. madde har åkt och jobbat, så nu är jag själv igen. ska försöka lyda emmas råd och försöka lägga mej i tid.

Av Onkel Grävling - 28 september 2011 22:26

hoppade över innebandyn igen, fortfarande dålig i halsen. hoppas jag är frisk nästa vecka. madde kom hem för en stund sen, skönt. hon hade köpt med sej min favorit lakrits, så det var ju snällt.

Av Onkel Grävling - 27 september 2011 21:51

madde har åkt iväg på ålandskryssning, så det är bara jag och lillemor som går och skräpar. iofs är jag van att sova ensam nu när madde jobbar nätter. hoppas hon har kul, är bra att hon är ute på skojsigheter och har jag tur köper hon med sej lite tax-free godis till mej.


brynäs fortsätter att vinna. ikväll vände man och vann mot djurgården med 4-2. vet inte hur längesen det började så här bra, bara att njuta medans det varar.

Av Onkel Grävling - 26 september 2011 22:07

i morse fick vi våran ved, ska bli trevligt att göra upp en brasa när det börjar bli lite kallare. passade bra med veden, fick vi rensa ur allt skräp ur veboden. åkte en vända på tippen, skulle behöva ta många fler vändor...

kalle, åsa och maja var här förrut och fikade. fick ett par tjocksockar som dom köpt i turkiet. jävligt varma och sköna, blir bra på våra kalla golv.

Av Onkel Grävling - 25 september 2011 21:51

den här helgen har gått så fort, mycket pga att madde har jobbat. man gör inte så mycket när man är själv.

nu har maja åkt hem, kommer att bli lite tomt, man har vant sej med att ha hund igen. blir ensamt för lillemor med, hoppas han håller ut tills lilla daisy kommer. det är vad kattungen kommer att heta, om inte madde ändrar sej.

ska kliva upp tidigt imorgon, vi får vårat vedlass. ska bli skönt att kunna elda när det blir kallare.

Av Onkel Grävling - 24 september 2011 23:45

Galet skön brynäsvinst mot färjestad, 4-1 blev det och på bortaplan dessutom. Vet inte när det hände senast.

Av Onkel Grävling - 24 september 2011 18:49

varm och skön höstdag. tog med maja på en långpromenad, gick ända bort till nordichallen. lite trist att hon åker hem imorgon, det är en snäll och fin hund.


skön spurs vinst idag, 2-1 borta mot wigan. nu börjar man känna igen dom.

Presentation

Omröstning

du som läser min blogg, vem är du?
 släkting.
 bekant.
 känner inte dej.
 hemlig beundrare.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards