Onkel Grävling.

Alla inlägg under juli 2011

Av Onkel Grävling - 31 juli 2011 21:03

ännu en skön sovmorgon, blev lite sent igår. var ju som sagt på harry potter filmen, var väl sådär.. tycker det är jobbigt att gå på bio, alla ärthjärnor som sitter och pratar och prasslar hela tiden, dessutom hamnar jag alltid i närheten av nån jävel som andas genom näsan. som att ha en bulldog i nacken. nä dvd är bäst.

idag har det varit lugnt, lite ogräsdragning och gardinstångs uppskruvning.

ska lägga mej i tid.

Av Onkel Grävling - 30 juli 2011 19:16

skönt att sova ut. annars har jag hållt på med att klippa ner häcken. tog några timmar, men det blev iaf bra. nu ikväll har vi grillat och spelat krocket och snart är det dags för bio. harry potter..

Av Onkel Grävling - 29 juli 2011 21:28

blev påmind idag om hur kul det är att jobba över.. men jag kan inte klaga, har haft det ganska lugnt i 2 veckor nu. dessutom är det ju helg, ska bli så skönt att sova ut.

hoppas det blir skapligt väder, tänkte grilla imorgon.

Av Onkel Grävling - 28 juli 2011 22:14

dålig dag att steka pannkakor, galet varmt ute! skulle hämta ut mitt nya leg idag. eftersom jag vet att banken har öppet längre på torsdagar värkade det vara en bra ide, synd bara att dom INTE har det under sommaren... skit öppettider..

ylva, håkan, gry och sally hälsade på förrut. kul att se dom igen.

imorgon blir det en skitdag på jobbet, så det är lika bra att gå och lägga sej.

Av Onkel Grävling - 27 juli 2011 23:25

tröööött... som vanligt. ska sova, mycket imorgon, besök och bio. blir nog bra det.

Av Onkel Grävling - 25 juli 2011 18:52

ny arbetsvecka. slutade i bra tid, så jag åkte ner till stan och hälsade på emma. hon verkar ha stora planer på gång och jag hoppas dom går vägen.

missade precis bussen hem, så jag gick istället. lagom mör nu, så jag tror att det blir sängen resten av kvällen.

Av Onkel Grävling - 24 juli 2011 20:42

hemma efter en bra helg i ångermanland. igår morse åkte vi upp till övik och hälsade på ida och patrik, kul att träffa dom igen. sen åkte vi vidare till myckelgensjö, där var det stort kalas, lekar och grillning. en riktigt bra kväll minus alla mygg. innan vi gick och la oss tog vi ett kvällsdopp, riktigt skönt.

vi kollade in glassfabriken i byn och hjälpte även till med en laddning glass, synd att man inte hann smaka. får åka upp igen snart. på väg hem stannade vi på burger king, som jag har längtat! överväger att lämna den här stan om vi inte får ett eget BK. konspirations-nörd som jag är, tror jag stenhårt på att det finns en max och mc doodles kartell, några som känner rätt folk högt upp som kan se till att det inte kommer fler konkurenter. verkar konstigt att dom finns i gävle och övik, men s-vall som ligger mitt emellan, har dom hoppat över... mycket mystiskt.

på tal om det, är det också konstigt att subway försvann från stan. det måste ha gått hur bra som helst, alltid mycket folk där. jag var tvärsäker på att dom skulle öppna i birsta, efter att dom stängde i stan, men inte då. vad hände?

Av Onkel Grävling - 22 juli 2011 21:26

så var det helg då. har äntligen skruvat upp hyllorna för dvd-boxarna, blev väl rätt ok. imorgon åker vi upp till ö-vik för festligheter, ser mest fram mot att spela fotboll med anton och käka på burger king. blir nog bra allting.

Presentation

Omröstning

du som läser min blogg, vem är du?
 släkting.
 bekant.
 känner inte dej.
 hemlig beundrare.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards