Onkel Grävling.

Alla inlägg under oktober 2010

Av Onkel Grävling - 31 oktober 2010 17:57

skönt att vara hemma, även om det har varit en lugn och skön helg.

doris har försökt att leka med katterna, inte så kul tyckte dom. men dom verkar inte allt för skärrade så jag tror det kommer att gå bra.

nu har vi käkat pizzabuffe, så mätt... bara att slappa tills jobbveckan börjar igen.

Av Onkel Grävling - 30 oktober 2010 17:44

ute på hemmanet hela helgen. försöker göra mej kompis med doris, inte så lätt... madde har åkt på nån slags släktmiddag och doris är förkrossad. madde är den snälle och jag blir som vanligt skurken.. -fy doris! nej doris! dooooris!

känns som om vi har mycket att jobba på framöver. fattar inte hur man kan ha haft en hund i ett helt år utan att lära den en så enkel sak som sitt!

men va fan vet jag?

Av Onkel Grävling - 28 oktober 2010 21:00

känner mej trött och grinig. är väl en blandning av jobbet, träningsvärk och usla brynäs.. annars är det bra! piggar upp mej själv med belle and sebastians nya skiva, galet bra som vanligt.

känner att jag inte har nån lust att kliva upp imorgon, får trösta mej med att det är fredag och så kommer ju doris i morgon! fan va kul det kommer att bli.

kanske låter skumt att jag ser fram mot att skaffa hund, men nåt som jag verkligen ångrar efter att sessan gick bort, är att jag inte uppskattade henne så mycket som jag borde. antar att jag tog henne för givet och det har plågat mej ganska mycket. självklart går det inte att ersätta sessan, men det känns som jag får en liten ny chans.

Av Onkel Grävling - 27 oktober 2010 23:18

stressig kväll. spelade innebandy ändå, gick väl ok fast jag lär ju vara stel i morgon. sen hämtade madde mej, hem och tog en riktig gunde-dusch och sen iväg till hemmanet för att fira åsa. det var ju trevligt och så fick man chansen att varva ner lite. jag och madde ska vara husvakt därute till helgen, blir kul. hoppas bara att maja och doris kommer bra överens.

Av Onkel Grävling - 26 oktober 2010 21:41

lugn kväll efter en kul(!?) dag på jobbet, udda är kanske det rätta ordet... skit samma, inget jag vill dela med mej av.


får se om jag spelar innebandy imorgon, får se hur jag känner mej i möra.


borde sluta bli förvånad när det gäller brynäs.. deras 2 målvakter har fått skit sen dag 1, folk har sagt att dom är värdelösa innan dom ens har spelat en match för klubben. ändå tycker jag att dom har gjort det riktigt bra hitills, ganska ensam om dt tror jag.. för hur det nu än är, så värvade brynäs en tysk nhl-målis förra veckan, thomas greiss. så ikväll var det dags för honom att visa vad han går för, gick väl sådär.. 7-2 vann södertälje med. till hans försvar så fick han ingen hjälp av backarna och framåt lyckades man bara få iväg 12 skott, på en hel match..

bara hoppas dom hade en dålig(kul/udda) dag på jobbet dom med....

Av Onkel Grävling - 25 oktober 2010 21:46

lön idag, hurra... den lär ju räcka länge. bilen har varit på service, 7000 gick det kalaset på, så nu blir det en snålmånad med rostat bröd och nudlar antar jag..

det är så jävla tråkigt med pengar, önskar att jag kunde leva utan dom.

skulle fan vara skönt att bo i en koja i skogen och leva på naturen, ingen tv, dator, mobil, el, och räkningar. varför inte...

Av Onkel Grävling - 24 oktober 2010 20:23

så är snart den här helgen slut. känner mej inte så förkyld längre, de e ju bra.

storhandlat idag, behövdes verkligen. känner mej trött, sova och duscha.

Av Onkel Grävling - 23 oktober 2010 21:05

fick lite gjort ändå idag. tvätt, städning av förådet och så lagade jag till en söndags-stek, fast det är lördag... nu är det bara lugn och ro resten av lördagen.

som det ser ut nu så blir vi snart en till i familjen. 1 åriga new foundlanden doris ska flytta in hos oss om en vecka, om allt går som det ska. ska bli jättekul, har faktiskt saknat att ha hund.

så till sist sporten. spurs-everton 1-1, norrköping-giffarna 1-1.


Presentation

Omröstning

du som läser min blogg, vem är du?
 släkting.
 bekant.
 känner inte dej.
 hemlig beundrare.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards