Onkel Grävling.

Alla inlägg under december 2008

Av Onkel Grävling - 31 december 2008 17:30

nyårsafton... ganska segt. therese kommer hit sen, vi ska käka och spela lite. blir väl kul, kanske åker in till stan och kollar på fyrverkerier sen.

har skaffat en ny hobby. har börjat göra pärlplattor med gamla nintendo motiv. dom är ganska lätta att göra och så är det rätt avslappnande attha nåt att göra. måste köpa fler pärlor bara, dom svarta går åt fort.

Av Onkel Grävling - 30 december 2008 21:29

viktigt, viktigt. brynäs vann hemma mot rögle ikväll med 4-1. skönt för lindbäck som varit ganska hårt kritiserad de senaste 2 matcherna. den unge målvakten tog 37 skott, lite snöpligt bara att det sista skottet gick in, med 1 sekund kvar av matchen... men skit samma, 3 viktiga poäng.

Av Onkel Grävling - 30 december 2008 16:03

tillbaka från birsta och idag har kortet gått varmt. kläder, vinterskor, dvd-box, cd-skiva och en massa annan skit.

tapeter var vi ju som sagt och kollade på. gick bättre än väntat, verkar som madde och jag är inne på ungerfär samma linje.

har nyss ätit hamburgare, galet mätt.

veckans låt: jungledrum med emiliana torrini. grymt bra!

Av Onkel Grävling - 30 december 2008 11:13

den långa, härliga, lediga veckan fortsätter. har helt vänt på dygnet, varit uppe till 4-5 på natten. idag ställde vi klockan på ganska tidigt, vi ska till birsta och leta tapeter. har lite mörka ångest minnen över tapeter som plågar mej. när jag var liten följde jag med mamma och pappa när dom skulle välja tapeter. vårt hus var nybyggt och alla rum behövde tapeter.

i flera timmar bläddrade, jämförde, funderade och diskuterade mina föräldrar om tapeter. inte kul för en liten sexåring..

tror dom försökte vara snäll och lindra min leda lite, för till slut fick jag välja mina egna tapeter. dålig ide...

valde en tapet med skrattande kaniner, kor, bilar och regnbågar(kan ana hur en psykolog skulle tyda den blandningen..) tapeterna hamnade på väggarna och jag tyckte att dom var för jävla snygga. 7 år senare var det inte lika kul att bo i ett rum med lekisväggar.

får alltid lite onda flashbacks när jag ser extreme home makeover. dom bygger alltid dinosaurie, princess eller riddarborgsrum eller nåt liknande.

tycker alltid synd om barnen som ska bo där. kul för dom att ta hem kompisar när dom blivit några år äldre och visa upp sängen som är utformad som en racer-bil eller drake... 

Av Onkel Grävling - 29 december 2008 15:26

sov galet länge. hela eftermiddagen har vi storstädat, de behövs. just nu har vi tagit en paus, väntar på att varma mackorna ska bli klara.

har snart sålt min gamla lägenhet nu, en underskrift är allt som fattas.

ska ringa åsa sen.

Av Onkel Grävling - 28 december 2008 20:11

kort liten sportblogg. både brynäs och tottenham förlorade idag. båda lagen dras nu snabbt neråt i tabellen och en vinst vore så skönt och välbehövligt nu.

Av Onkel Grävling - 28 december 2008 20:04

äntligen hemma igen, igen. känns som vi inte har varit hemma på en hel vecka. men de var väl trevligt uppe i myckelgensjö. man börjar känna igen sej, ungefär lika varje år. men det är ju som sagt trevligt och god mat var det ju. idag åkte vi in till ö-vik och sköt ihjäl varandra med laser, skitkul! även om jag är rätt stum i benen, lär ju ha lite träningsvärk imorgon.

har varit lite nere över att behöva jobba imorgon, men i morse ringde chefen och sa att jag fick ledigt hela veckan. fan så skönt.

just nu sitter festis i mitt knä och kurrar, han har nog saknat oss.

ska ägna lite tid åt honom och lillemor i kväll.

Av Onkel Grävling - 26 december 2008 20:56

elitserien drog i gång igen ikväll. svår bortamatch för brynäs mot linköping, 3-5 förlorade vi med. lite trist men vi får hoppas att det blir bättre. hoppas verkligen inte att det är markström vi står och faller med, men han kommer att saknas. hoppas han spelar bra i j-vm.

Presentation

Omröstning

du som läser min blogg, vem är du?
 släkting.
 bekant.
 känner inte dej.
 hemlig beundrare.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards