Onkel Grävling.

Alla inlägg under augusti 2008

Av Onkel Grävling - 16 augusti 2008 18:02

jaha... det var det.. spurs förlorade premiären med 2-1. 4 månaders väntan och så blir man bara så less, luften går ur en. dåligt försvar och oskärpa, känns som om det var det som avgjorde. extra surt att ex-spursaren mido gjorde segermålet.

för giffarna gick det lite bättre, 1-1 hemma mot aik. känns väl rätt ok, 1 poäng bättre än ingen... giffarnas mål gjordes av linus hallenius.


Av Onkel Grävling - 16 augusti 2008 15:44

vi tog ut festis på en promenad nyss, han tyckte väl att det var så där..

om en kvart drar det igång, årets första riktiga sportlördag. giffarna möter aik hemma och samtidigt spelar spurs borta mot boro. känner mej grymt laddad och hoppas på 2 vinster.

fan vad nervöst..

Av Onkel Grävling - 15 augusti 2008 19:40

inget att göra idag, så vi åkte på selångermarknad. kom ihåg varför jag inte har varit där på några år. ärthjärnor, proppskåp, barnvagnar, rullstolar och hundar. efter en kvart är man så less på folk att man bara vill spy.

kokosbollar, remmar och en film köpte jag iaf.

skönt att vara hemma.

Av Onkel Grävling - 14 augusti 2008 21:12

äntligen(?) börjar hockeyn så sakta dra igång. brynäs gjorde ikväll sin första träningsmatch, mot aik. aik vann med 2-1. lite trist men låt gå, första matchen för säsongen, då får man förlora.

hoppas det inte blir nån vana bara.

Av Onkel Grävling - 14 augusti 2008 17:41

tro det eller ej, jag övningskörde idag.( dont tell the fuzz..) i 5 minuter bara, ändå... känns lite ångestfullt, ännu en tung sak hängades på mina axlar. jo, jag vet.. jag måste ta körkort nån gång, men det känns så mycket just nu bara.

jag vill, jag kan, jag ska.

Av Onkel Grävling - 14 augusti 2008 00:43

köpte en ny eddie izzard dvd idag, sexie. inte lika bra som dom andra jag sett med honom, men ändå.

köpte även första säsongen av six feet under också. såg det bara då och då när det gick på tv, ser fram emot att se hela serien.

Av Onkel Grävling - 13 augusti 2008 15:55

för att ha nåt att göra idag, så åkte vi in till stan. sovrumslampan har inte funkat sen vi flyttade in, så vi köpte en ny. när jag skulle ta ner den gamla, kunde jag inte låta bli att koppla in den igen, bara för att prova. självklart lyser fanskapet... i ett år har det varit mörker i vårt sovrum (nej, jag menar inte så..).

skit samma, den nya är bra mycket snyggare. köpte några nya pocketböcker på rea också. hösten är ju läs-tid, som nån har sagt.

Av Onkel Grävling - 12 augusti 2008 16:12

känns som en tornado har farit förbi här i lägenheten. gry har haft sitt livs form idag. får väl skylla oss själva litegrann, det första vi gör när dom kommer är att fika. socker-rus?

var dum nog att säga damp-unge högt. det fastnade direkt i hennes huvud, hon sprang runt och skrek damp-unge, damp-unge hela tiden. kul när hon kommer på dagis och börjar kalla alla barnen för det...

bra jobbat morbror...

Presentation

Omröstning

du som läser min blogg, vem är du?
 släkting.
 bekant.
 känner inte dej.
 hemlig beundrare.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards