Onkel Grävling.

Alla inlägg under oktober 2007

Av Onkel Grävling - 31 oktober 2007 17:35

orkar inte spela innebandy ikväll, men jag gör det nog ändå. vill inte tappa kondisen, och så sover man ju så skönt efteråt.

hatar den här sommar/vintertid grejen. man blir så trött och tung av mörkret, för en vecka sen var det iaf ljust när man kom hem. ska fan inte göra ett knop i helgen, bara sova. skönt.

första matchen som tränare för spurs ikväll, för ramos och poyet alltså.

skitmatch i ligacupen mot blackpool, men ändå, kul att se om det blir nån större förändring. jag ska göra som inför matchen mot derby i höstas, och kräva 4-0. funkade då iaf...

Av Onkel Grävling - 29 oktober 2007 20:52

jaha, måndag igen, tråk tråk tråk. vi var så duktiga idag, storhandlade på citygross. hoppas vi slipper handla på ett tag, de blev ganska mycket. svårt att handla utan att stanna till vid filmhyllorna. köpte fight club, längesen jag såg den, en kanon rulle! 

fick äntligen min dvd med galenskaparna idag, vi håller på att kolla på cyklar just nu, lika kul som jag minns. madde klippte sej idag, blev jätte fint. hon är så söt, min lilla cocktail-tomat.

Av Onkel Grävling - 28 oktober 2007 17:49

hälsade på åsa idag, hon har fått till det rätt så mysigt i min gamla lägenhet.

my kom dit med sin pojkvän också, första gången jag träffade honom, han verkar trevlig och lättsam. åsa hade pratat med grannen i dörren mitt emot, han sa att jag alltid hade en massa tjejer hos mej!? kul att se maddes min, och sedan förklara bort sej. jag måste ha varit borta när dom varit där.

har hyrt film som vi ska se sen, måste vila lite på maten, hamburgare, vad annars? madde köpte ett tvspel, om tv serien vänner, skit trist för mej iaf, som inte tycker att den är så kul. 

Av Onkel Grävling - 27 oktober 2007 18:32

villlllllken dag! var som sagt på bröllop idag, giffarna spelade samtidigt. vigseln slutade precis när det var slut på första halvlek, vi satte oss i bilen för att åka och bröllopsfika. jag slog på radion, och precis då, så sa dom att giffarna låg under med 2-0.... fans jävla rövpung! jaha, adjö, goodbye tack för kaffet! skiter i allt vad sport heter, mutter, mummel.

väl hemkommen tänkte jag att jag måste väl se eländet. slår på text-tv, vad möts jag av? giffarna till allsvenskan. då har dom jävlarna gjort 4 mål i andra halvlek! jag är så sinnessjukt lättad och glad just nu, vet inte vad jag ska säga.. galet...

bäst idag: 1. giffarna i allsvenskan!

                 2. bröllopet fint och trevligt, lycka till E och R.

                 3. brynäs, andra raka vinsten! nu vänder det.

                 4. ramos tar över tottenham, skönt.


Av Onkel Grävling - 27 oktober 2007 12:33

ska åka på bröllop alldeles strax, en kompis till madde, som ska ha dop/bröllop. i gnarp av alla ställen. giffarnas ödesmatch börjar samtidigt, och det är jag glad över. tror inte jag skulle klara av att se den, allt för nervöst. känns som det inte går vägen, och löftet om en sportfri månad, de står jag fast vid.

Av Onkel Grävling - 26 oktober 2007 22:58

följer inte idol så hårt, men jag såg det idag. om en sån köttskalle som sam klarar sej från utröstning gång efter gång så fattar jag inte meningen med skiten. hatar sångare som bara är dåliga eddie wedder kopior, som lyssnat för mycket på creed. brrr...

så, till alla som klagar på att alla tjejer blir utröstade, tror ni att det är killar som röstar ut tjejerna? knappast. på samma sätt som alla fjortisbrudar röstar på sam, för han är ju sååå söööt, så röstar ju självklart lille markus 15år från säffle kvar sin lilla onanifantasi, för sina sista kontantkorts slantar.

sam ut!

abc

Av Onkel Grävling - 26 oktober 2007 22:27

har fått madde att börja spela betapet, hoppas hon blir fast, för de är galet kul. hon hade de lite svårt i början, så jag fick hjälpa lite. ska skaffa ett alfapet så man kan spela på riktigt. eftersom de var så längesen man gick i skolan, så är de bra att bättra på ordkunskapen lite, och ett roligt sätt.

Av Onkel Grävling - 26 oktober 2007 17:03

i dag brast det. chefen började läxa upp oss för nåt som hände i onsdags, som dessutom var hans eget fel. som vanligt när dessa små samtal kommer ska vi stå snällt och lyssna, hänga lite skamset med huvdet och bara hålla med. glöm det, vafan ska vi få skit när de är han själv som är gör fel? sa att jag tyckte de var obefogat, och att han kunde ha sagt de när det hände, istället för att gå och samla ihop sej, för att slutligen få mod att skälla lite.

skulle jag inte göra. jag skulle vara tyst, för när han sagt sitt ska de tydligen vara slut diskuterat. sen följde 10 minuters ordväxling(mest skrikande). till slut sa jag bara att jag säger inget mer, för vad jag än säger, så lyssnar du ju inte. kände mej bara så jävla sänkt. var så nära att bara gå därifrån. de var väl inte bråket i sej, men det har byggts på så länge nu. tror inte jag orkar längre, måste säga upp mej snart. det där stället suger ut all ork jag har, psykiskt och fysiskt slut. resten av dan höll sej chefen undan, och jag vet hur det blir på måndag. han kommer att göra precis som idag, han kommer att dra upp det här igen, istället för att ha tagit hand om det idag.

nästa vecka blir avgörande.

Presentation

Omröstning

du som läser min blogg, vem är du?
 släkting.
 bekant.
 känner inte dej.
 hemlig beundrare.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards