Onkel Grävling.

Alla inlägg under september 2007

Av Onkel Grävling - 30 september 2007 22:09

jaha helgen gick fort som fan, har inte hunnit skriva nåt, så här kommer en liten sammanfattning innan jag glömmer.

fredagen var ju som bekant skit, och på lördagen åkte vi på fyndlagret. hittade inget kul, så vi åkte på erikshjälpen. madde köpte ett litet drivhus som vi tänkte odla lite kryddor i. jag hittade stenarna skola ropa av ruth rendell, på kassettbok! de är lena t hansson (pappa rudolfs fru) som läser. de är min favorit bok av rendell, längesen jag läste den så de ska bli kul.

nina och daniel kom över och åt tacos och spelade singstar.(standardformulär 1A för parmiddagar.)daniel fixade till min dator. jag är jävulskt tacksam! kände mej lite deppig när vi gick la oss, de kommer och går, fast nu har de varit ganska tätt mellan gångerna.

önskar jag kunde få ur mej nåt ibland, känns som ett stort rensande gråtattack skulle göra mej gott, men inget kommer. glad att jag har min lilla sötnäbb som orkar med mej.

idag söndag har de varit fullt upp. vi åkte till maddes pappa och fikade, åsa hade gjort plommonmarmelad, skitgod. fick dessutom med mej en hel kasse plommon.  nästa stopp maddes farmor & farfar. mer fika. fick en hel form kålpudding med mej(antar att folk tror att jag inte äter nåt eftersom jag blir överöst med mat vart jag än åker.) men hej, inte mej emot ös på bara.

birsta nästa. passade på att köpa nhl08, sålde 07 igår till daniel för det vänskapliga priset 200kr. sen till ikea(brrr.....) nytt databord, sköna stolen moses och lite annat skit. vi börjar få till det ganska fint i vår lilla lägenhet nu. datahörnan känns väldigt kontorsvuxen på nåt vis.

nää.. om man skulle träna lite, säkert en vecka sen. men de e svårt att hitta motivation. får tvinga sej.

Av Onkel Grävling - 29 september 2007 00:14

nyss hemkommen från jobbet, jobbat 15,5 timmar idag. sinnessjukt! organisationen på jobbet funkar fan inte bra just nu, och moralen är i botten. ser ingen ljusning heller, i december är det inte ovanligt med 60-80 timmars veckor, tyvärr... vet inte hur länge jag orkar med mitt skitjobb, men de är inte så lätt, jag kan inget annat och jag orkar inte plugga. så vad göra? trött.....uidfhushfuahfljn,..


Av Onkel Grävling - 27 september 2007 21:25

ha ha! kan bli en rolig hockeysäsong. 9-1(!) mot linköping, lovar gott. att vara brynässuporter har varit ren misär under 90talet. den otroliga glädjen man kände efter smguldet 99, trodde man aldrig att man skulle få uppleva igen. 7 långa år med missade slutspel, inre stridigheter och hjärtfels framkallande kvalserier. de är ju iofs jävligt långt kvar, men nu kanske man får intala sej själv att vi faktiskt hör hemma i toppen.

men som sagt... lång väg kvar.

Av Onkel Grävling - 27 september 2007 19:12

hård dag på jobbet idag, har stekt pannkakor som en galning. blev senare än jag trodde, och som vanligt missade jag bussen med en minut. turligt nog hämtade min lilla sötnöt upp mej med bilen, dessutom hade hon köpt en ros åt mej. hon är det bästa jag vet.

sportmässigt var de en bra dag igår, giffarna närmar sej allsvenskan efter att ha krossat peking. spurs gick vidare i ligacupen efter 2-0 mot boro. har fått en ny kelgris, gareth bale! grabben är bara 16år, ser ut som ben stillers och alfred e neumans kärleksbarn, men spelar som en gud! hoppas vi får behålla honom i många år. om bara brynäs vinner i kväll, har veckan varit mer än bra. när jag ändå babblar om sport, "BOING!" dagens filmtips, football factory, galet bra  film om engelska fotbollshuliganer, riktigt rå och välgjord. spring och hyr!

Av Onkel Grävling - 26 september 2007 22:42

mådde för jevvla illa när jag kom hem från jobbet idag. illamående och spränghuvudvärk. ipren, samarin och hoppades på de bästa. innebandy kl. sju, var inte alls på humör, men vet att de brukar vara skönt med en riktig genomkörare. glad att jag spelade, målar-anders var tillbaka(första gången på ett år.) vi var fan elektriska! kände mej uppspelt som en jakthund när madde kom och hämtade mej. kanske borde börja sälja adrenalin på flaska, jag har mer än jag behöver.

vi stannade som vanligt på mc doodles. gott! var grymt hungriga båda två. ( jag vet fjun, mer mat.) så nu är jag pigg-trött, mätt och belåååååten.

ja ja tvätten väntar.

Av Onkel Grävling - 25 september 2007 20:09

nyss hemkommen från ica maxi i birsta... mörker.  2000 spänn fattigare och jag tvivlar på om vi ens köpte nån mat?! tror att vi är världens sämsta storhandlare, iofs gillar jag inte den där affären. när man kommer in , så har dom en massa dvder, cds och tv-spel som man blir stående vid i en halvtimme. när de sen är dags för matinköpen, är man bara så trött, less och oinspirerad att man bara vill hem.

men men... nu är de gjort. nästa månad blir det citygross och bara mat.

Av Onkel Grävling - 25 september 2007 16:36

tog itu med mysteriet med mögellukten i skafferiet nyss. för ett par dar sen tyckte jag att de luktade gammal jordkällar mögel från skafferiet, frågade madde om de bara var jag som inbillade mej, men hon kände de också. igår kollade madde igenom men hittade inget. hmm inbillning alltså.

när jag kom hem från jobbet  tänkte jag, att jag river ut all skit, nåt måste jag ju hitta. jodå, längst in, längst ner låg en plastpåse full med svartvinbärsblad, som madde plockade för en månad sen när vi hälsade på mina föräldrar. hon hade tänkt göra te av det. jävligt mycket mögel! fast de var ju rätt skönt att få rensa ur skafferiet samtidigt, inget ont som inte... osv.

Av Onkel Grävling - 24 september 2007 22:00

äntligen! min ena paprika har börjat bli röd.jaha? och? saken är den att jag har aldrig lyckats hålla nån växt vid liv specielt länge. katterna tuggar sönder dom,jag glömmer vattna, dom trivs inte i den slum jag kallar lägenhet... osv. tror inte mamma har förlåtit mej än när jag tog död på varenda planta dom hade.familjen skulle på semester, jag skulle vara hemma som husvakt, men en 15årig kille som har ett helt hus för sej själv i 2 sommarveckor, har inte en tanke på krukväxter, (kolla på skitungen i ensam hemma, vattnade han blommorna?) skit samma.  maddes syster hade två trevliga marsvin som ibland fick paprika.en morgon när jag sovit över hos madde och skulle äta frukost, fick jag syn på en halv paprika på diskbänken. fick ett infall och planterade ett tiotal av fröna. jag vägrade berätta för madde vad jag hade sått, tänkte att om de inte blir nåt så slipper jag pikar iaf. efter ca två veckor började små gröna skott att komma upp till ytan. jag är guuud! jag har skapat! att en sån skitgrej som ett litet grässtrå, kan få en att känna sej så tillfredsställd.

efter en månad var några av skotten ett par decimeter, och inspirationen för mina små skötebarn enorm. varje dag efter jobbet, var plantorna de första jag kollade. den lilla kruka jag hade började bli lite väl trång men de var inget som jag oroade mej över, skit samma dom växer ju. - du måste ju plantera om dom, innan rötterna växer ihop. tur för mej som har madde som kan plantering, hur fan skulle jag kunna veta?

plantagen nästa, hade aldrig varit där. hela affären är ju som ett jävla växthus, kul att jobba där på sommaren... hur som helst, jag var såld! jag köpte krukor, jord, vattenkanna till och med nya "färdiga" krukväxter. fråga mej inte vilka sorter, vanliga växter med gröna blad, fina var dom iaf. omplanteringen gick väl sådär.. vissa överlevde andra dog, "the söööörkel of lajf." antar jag.

när sen vårsolen dök upp, började de gå fort. små vita blommor ploppade upp överallt, och inte långt därefter små små minipaprikor. runt midsommar flyttade jag in med madde, men plantorna fick stanna kvar i min gamla lägenhet, tills vi hittade en säker plats, ville inte att allt slit skulle sluta som veg. käk åt katterna. kan nu i efterhand erkänna att jag hade svårt att inte tänka på hur plantorna klarade sej medan vi var på en veckas semester i ångermanland.  de visade sej vara lugnt. paprikor är tydligen sega jävlar, som inte viker sej för lite sol. efter semestern flyttade vi plantorna till nya lägenheten, katterna låter dom vara i fred och just idag har dom börjat ändra färg.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

du som läser min blogg, vem är du?
 släkting.
 bekant.
 känner inte dej.
 hemlig beundrare.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<<
September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards