Onkel Grävling.

Alla inlägg under december 2008

Av Onkel Grävling - 3 december 2008 19:53

känns som vi har bestämt oss. vi var och tittade på lägenheten igen och vi kommer nog att lägga ett bud. ser verkligen fram emot att flytta, men jag vågar inte hoppas för mycket. när kontraktet är påskrivet är jag lugn.

Av Onkel Grävling - 2 december 2008 16:40

jävla halka... det gick bra när jag var på väg till jobbet i morse. då var det snöfritt och man såg vart det var halt. men nu när jag skulle hem, så hade det snöat en halv decimeter. pudersnö på blank is = skit.

benen försvann för mej ett par gånger, sen låg man där som en jävla sköldpadda.

det är ju rätt sjukt hur man är som människa, det första man tänker på när man vurpat är om nån såg det. sen känner man efter om man slog sej.

ganska mesigt..

Av Onkel Grävling - 1 december 2008 22:29

brynäs kämpade till sej 1 poäng borta mot skellefteå ikväll. starkt med tanke på att dom fick spela nästan halva matchen i boxplay.

bra jobbat av anders lindbäck, han storspelade i målet och tog en jävla massa skott.

Av Onkel Grävling - 1 december 2008 22:27

rätt svar på bildgåtan var såklart en katt. som dom flesta såg var det en närbild på morris.

stort grattis till folke håkansson i tranås, en trisslott kommer med posten.

Av Onkel Grävling - 1 december 2008 20:30

jul, jul, jul.. överallt är det jul på gång och eftersom jag är en grinch så blir man hela tiden påmind om skiten. bara idag har julen gjort allt för att få mej att vekna.

jag har luktat på ett pepparkakshus, ätit en skumtomte, hört madde spela julskivor, gjort 60kg köttbullar, känt lukten av jansson i trappuppgången och diskuterat julskyltning med jobbarkompisar.

allt detta och det är bara den första december! fan vad less jag ska vara innan det här är slut.

fast i framtiden får man väl ändra sej lite. när man får barn så är det väl kanske inte så kul för dom, om deras farsa är en sur, julhatande proggare.

men än så länge...

Av Onkel Grävling - 1 december 2008 16:24

julgranen fick vara ifred i hela 2 minuter efter vi hade gått och lagt oss. hörde en jävla smäll och julkulor som rullade åt alla håll. sätter mina pengar på att det var lillemor eller cleo, men man vet ju aldrig...

bra att festis är en sån skvallerbytta. när vi fixat till granen och gått och lagt oss igen, började festis klag-jama. han låter precis som anna-nicole smith, meeeaauuoooeee.... jag går ut och kollar igen och då ligger cleo under granen. festis sitter brevid och tittar på mej och sen på cleo. inte förren jag jagat bort henne blir han nöjd och går och lägger sej på soffan igen. antar att dom andra katterna inte är så förtjust i festis, ingen gillar en tjallare.

Presentation

Omröstning

du som läser min blogg, vem är du?
 släkting.
 bekant.
 känner inte dej.
 hemlig beundrare.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards